Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek
Rektor Akademii Leona Koźmińskiego
Grzegorz Mazurek jest rektorem Akademii Leona Koźmińskiego – wiodącej szkoły biznesu regionu Europy Środkowo-Wschodniej i profesorem tytularnym specjalizującym się w tematyce strategii transformacji cyfrowej organizacji, e-handlu oraz e-marketingu. Szczególnie interesuje się zmianami, jakie procesy digitalizacji wywołują w sektorze szkolnictwa wyższego. Jest również Dyrektorem Centrum Badań Transformacji Cyfrowej – CYBERMAN, członkiem Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP, członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum. Od 2020 roku pełni funkcję Prezydenta International Advisory Board francuskiej uczelni ISC Paris. W latach 2016-18 był członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji. W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek opublikowanych w najważniejszych czasopismach i wydawnictwach nauk o zarządzaniu w Polsce i na świecie, m.in. w Cambridge University Press, Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Polską Akademię Nauk.
W latach 2012-2020 pełnił w Akademii Leona Koźmińskiego funkcję Prorektora ds. Współpracy Zagranicznej odpowiadając za całościową strategię umiędzynarodowienia oraz marketing uczelni. Jest także koordynatorem programu Koźmiński MBA Digital oraz studiów podyplomowych związanych z gospodarką cyfrową: Marketing Internetowy, Handel elektroniczny, Cyfrowa Transformacja Biznesu oraz Menedżer Przemysłu 4.0.
Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia).
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce.
Grzegorz Mazurek ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarki elektronicznej, m.in. z Izbą Gospodarki Elektronicznej, Fundacją Digital Poland i Interactive Advertising Bureau. Realizował projekty m.in. dla takich marek jak: Nokia, Nikon, Polpharma, Egmont, PZU, Michelin, IKEA, Mars Corp., Vivus.
Kontakt:
www.transformacja-cyfrowa.pl
http://pl.linkedin.com/in/gmazurek/
https://www.facebook.com/gdmazurek
gmazurek@kozminski.edu.pl
Prof. dr hab. Jacek Pyżalski
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych, w tym prestiżowych projektów międzynarodowych tj. ECIP, EU Kids Online, ySkills (Horyzont 2020), Lights4Violence (Horyzont 2020), zdalnenauczanie.org. Reprezentant Polski w czterech akcjach COST Europejskiej Fundacji Nauki związanych z funkcjonowaniem online młodych ludzi (w tym dwóch dotyczących przemocy rówieśniczej. Autor licznych publikacji, w tym pierwszej na polskim rynku monografii naukowej dotyczącej cyberprzemocy. Autor licznych programów edukacji nauczycieli i uczniów. Ekspert EduAkcji.
Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Wielokrotnie nagradzany za działalność naukową, m. in. nagrodą im. prof. Tomasza Hofmokla w kategorii „Społeczeństwo Informacyjne" (NASK), nagrodą na Nagroda na stulecie UAM Doskonałość w nauce - użyteczność w praktyce). Czterokrotnie na liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowej w Polsce decyzją Kapituły Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Rozpowszechnienia Umiejętności Cyfrowych.
Pomysłodawca i redaktor pierwszego w Polsce podręcznika do kryzysowej edukacji zdalnej, pt. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (zdalnie.edu-akcja.pl).
Justyna Orłowska
Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech - Szef Centrum GovTech
Ekonometryk, finansista, ekspert od zarządzania funduszami.
Doświadczenie zdobywała w cenionych na całym świecie spółkach konsultingowych, takich jak Capital One Advisers, Ipopema Securities, Enterprise Investors czy EY, gdzie realizowała szereg projektów związanych z analityką w obszarze bankowości inwestycyjnej. W październiku 2016 roku dołączyła do zespołu doradców Ministra Rozwoju, gdzie była odpowiedzialna za zarządzanie innowacyjnymi projektami cyfrowymi. Pełniła także funkcję doradcy premiera ds. innowacji i finansów. W kwietniu 2018 została mianowana dyrektorem pionierskiego programu GovTech Polska, którego zadaniem jest wdrażanie innowacji i nowych technologii w sektorze publicznym. W marcu 2020 roku powołana na Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech, a w grudniu 2020 powierzono jej rolę Szefa Centrum GovTech odpowiedzialnego za najważniejsze projekty cyfryzacyjne w Polsce.
Wyróżniona Nagrodą “Cyfrowy Orzeł” Związku Cyfrowa Polska, Nagrodą “Orzeł Innowacji” przyznawanej przez “Rzeczpospolitą” i znalazła się w rankingu 30 przed 30” Forbes 2020r..
Janusz Cieszyński
Sekretarz stanu ds. cyfryzacji, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa
Menedżer z dużym doświadczeniem w zakresie cyfryzacji.
W latach 2018-2020 - wiceminister zdrowia odpowiedzialny za informatyzację sektora zdrowia, w tym m.in. nadzór nad Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. W tym czasie z sukcesem wdrożono takie projekty jak m.in. Internetowe Konto Pacjenta, e-recepta, czy e-skierowanie.
Od kwietnia 2021 roku - wiceprzewodniczący Rady ds. Cyfryzacji. Jej członkowie wspierają wiedzą i doświadczeniem m.in. Komitet Rady Ministrów ds. Cyfryzacji. Rada opiniuje dokumenty strategiczne i inne związane z cyfryzacją, łącznością i rozwojem społeczeństwa informacyjnego.
Od listopada 2020 roku do 7 czerwca 2021 r. - I zastępca prezydenta miasta Chełm, gdzie odpowiadał m.in. za pozyskanie środków na inwestycje oraz nadzorował przygotowanie planu transformacji miejskiej ciepłowni w związku z koniecznością realizacji celów klimatycznych UE.
Pracował jako doradca premiera Mateusza Morawieckiego w Ministerstwie Rozwoju i Ministerstwie Finansów, a w latach 2016-17 kierował Departamentem Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Rozwoju.
Prowadził firmę zajmującą się doradztwem biznesowym i prawnym dla przedsiębiorców z sektora MŚP.
W latach 2009-2014 pracował w jednej z największych firm z obszaru telekomunikacji.
Sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wykonuje zadania wyznaczone przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Koordynuje także merytorycznie realizację zadań w zakresie działu administracji rządowej informatyzacja.
Pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa koordynuje działania i realizowanie polityki rządu w zakresie zapewnienia cyberbezpieczeństwa w Rzeczypospolitej Polskiej.
Witold Kołodziejski
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Urodził się 5 maja 1966 r. w Warszawie.
Magister filozofii, dziennikarz, samorządowiec, ekspert medialny.
Od 1993 r. redaktor, wydawca i producent programów w TVP. W latach 2002-2006 radny i przewodniczący Rady Warszawy. W styczniu 2006 roku powołany przez Senat RP w skład Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Od 2007 r. do 2010 r. pełnił funkcję przewodniczącego KRRiT. Wiceburmistrz Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy w latach 2010-2014. Od 2010 roku radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za wkład w cyfryzację naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce. Od 2015 roku pełnił funkcję wiceministra cyfryzacji.
22 lipca 2016 r. został powołany przez Sejm w skład Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na sześcioletnią kadencję. Podczas pierwszego posiedzenia KRRiT 19 września 2016 roku został wybrany na przewodniczącego KRRiT.
Łucja Barbaszewska
Dyrektor Sprzedaży w Cisco Systems Polska
Zajmuje się sprzedażą w szczególności na rynek komercyjny. W sektorze IT pracuje od 2000 r., rozwijając się w pracy zarówno po stronie dystrybutorów, jak i producentów (RSA Security, czy EMC).
Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, dawna członkini reprezentacji Polski na mistrzostwach świata w piłce siatkowej.
Bartosz Bartoszewicz
Wiceprezydent Gdyni ds. Jakości Życia
Wiceprezydent Gdyni, absolwent VI Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, politologii na Uniwersytecie Gdańskim i studiów MBA. W mieście odpowiada za jakość życia, w tym edukację, zdrowie oraz szeroko pojęte działania z obszaru inteligentnego miasta.
Dwukrotnie wybierany przez mieszkańców na radnego Rady Miasta Gdyni, pełnił także funkcję pełnomocnika prezydenta miasta ds. organizacji pozarządowych, był także szefem sztabu organizacyjnego Lotniczych Mistrzostwa Świata Red Bull Air Race Gdynia. Doświadczenie zawodowe zdobywał realizując projekty w środowisku międzynarodowym z obszaru nowych technologii.
Od 2014 roku odpowiada m.in. za gdyński system oświatowy, który powszechnie uważany jest za jeden z najlepszych w Polsce. Do jego kompetencji należy także nadzór i koordynacja prac wdrażających rozwiązania z obszaru tzw. smart cities.
Na co dzień jest zwolennikiem aktywnej formy spędzania wolnego czasu, triatlonista.
Małgorzata Bebelska
Wicestarosta Kozienicki
Prezes Zarządu Mazowieckiego Stowarzyszenia Gmin na Rzecz Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Wicestarosta Powiatu Kozienickiego, wykładowca akademicki. W latach 2007-2018 Zastępca Burmistrza Gminy Kozienice, w latach 2002-2006 dyrektor Generalny Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, z samorządem związana od 1998 r. łącząc funkcje członka Zarządu Gminy Kozienice i sekretarza Powiatu Kozienickiego w latach 1998-2001.
Wykształcenie: Uniwersytet Warszawski - Wydział Dziennikarstwa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Podyplomowe Studia Menedżerskie Zarządzanie i Finanse, Uniwersytet Kardynała Wyszyńskiego - Zarządzanie w Ochronie Zdrowia.
Magda Biernat
Członkini Zarządu i Dyrektorka Centrum Cyfrowego
Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i L’Université libre de Bruxelles.
Dyrektorka zarządzająca Centrum Cyfrowego (2017-2020) fundacji Nowoczesna Polska (2012 - 2016). Członkini Komitetu Sterującego projektu „Otwarta Zachęta”. Koordynatorka biblioteki internetowej: Wolne Lektury” (2010 - 2015).Inicjatorka Copy Campu - konferencji poświęconej społecznym i ekonomicznym aspektom praw autorskich. Pomysłodawczyni kursu „Własność intelektualna uczelni”. Entuzjastka domeny publicznej, wolnej kultury oraz wolnego i otwartego oprogramowania.
Dawid Chrobak
Burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn
Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
w Krakowie. Radca prawny.
Od 2014 r. Burmistrz Miasta i Gminy Zakliczyn. Działalność samorządową rozpoczął w 2010 r. Został wówczas radnym Rady Powiatu Tarnowskiego. W latach 2007 – 13 pracował w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie. Ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Współpracował z kilkoma krakowskimi kancelariami radców prawnych. Następnie w latach 2013 – 14 pracował
w Urzędzie Gminy Biskupice na stanowisku radcy prawnego. Od 2011 - 19 udzielał bezpłatnych porad prawnych w ramach działalności Biura Poselskiego Posła Michała Wojtkiewicza w Zakliczynie. Od 2019 r. świadczy bezpłatną pomoc prawną w ramach Biura Senatorskiego Senatora RP Prof. Kazimierza Wiatra w Zakliczynie. Współzałożyciel stowarzyszenia Związek Samorządów Polskich (2017 r.). W latach 2017 – 21 Członek Zarządu Związku Samorządów Polskich. Od 2021 r. Wiceprezes Zarządu Związku Samorządów Polskich. Członek Komitetu Sterującego ds. Rozstrzygnięć Strategicznych działającego
w ramach Zespołu ds. Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 Małopolska Przyszłości. Przedstawiciel samorządu terytorialnego Województwa Małopolskiego w Komisji Wspólnej Samorządów Terytorialnych i Gospodarczych Małopolski.
Wyróżniony wieloma odznaczeniami, w szczególności przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę Złotym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz upamiętnienia historii Polski i za propagowanie wiedzy o Żołnierzach Wyklętych, przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości, przez Ministra Edukacji Narodowej medalem „Komisji Edukacji Narodowej” za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, przez Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych medalem „Pro Patria” za szczególne zasługi
w kultywowaniu pamięci o walce o niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej i propagowaniu postaw patriotycznych.
Dwukrotny laureat plebiscytu „Najpopularniejszy Burmistrz Małopolski”.
Żonaty, ma córkę i syna.
Syn ś.p. Stanisława Chrobaka, działacza opozycji w okresie PRL, współzałożyciela NSZZ RI Solidarność, senatora RP I kadencji, wójta Gminy Zakliczyn w latach 1991 – 1998, radnego Sejmiku Województwa Małopolskiego.
Roman Ciepiela
Prezydent Miasta Tarnowa
Tarnowianin, najbardziej doświadczony działacz samorządowy w Tarnowie. Żonaty, ma dwoje dzieci.
Wykształcenie:
absolwent III LO w Tarnowie, studia na Akademii Rolniczej w Krakowie, studia podyplomowe na Akademii Górniczo–Hutniczej
Doświadczenie samorządowe:
prezydent Tarnowa (1994–1998), wiceprezydent Tarnowa (1998–2000), radny Rady Miejskiej Tarnowa (1990–2002) od 2002 roku radny Sejmiku Województwa Małopolskiego, w latach 2005–2006 wiceprzewodniczący Sejmiku, od 2007 roku – wicemarszałek Województwa Małopolskiego
Działalność publiczna:
inicjator utworzenia Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie i rewitalizacji tarnowskiego Rynku, przewodniczący KZ NSZZ „Solidarność” (1980-1981), Honorowy Przewodniczący Komitetu Budowy Pomnika Ofiar Stalinizmu w Tarnowie (1998-2000), członek Rady Programowej Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Prezes Tarnowskiego Szkolnego Związku Sportowego (2002-2004), były Przewodniczący Rady Fundacji im. Hetmana Jana Tarnowskiego (1995-2008).
Dr Konrad Ciesiołkiewicz
Prezes Zarządu Fundacji Orange
Prezes Fundacji Orange zajmującej się edukacją cyfrową dzieci i młodzieży oraz wspieraniem nauczycielek, nauczycieli oraz liderek i liderów społeczności lokalnych. Przewodniczący Komitetu Dialogu Społecznego KIG. Z wykształcenia jest psychologiem, politologiem oraz doktorem nauk społecznych.
Aleksandra Czetwertyńska
Kierowniczka Zespołu Otwartej Edukacji Fundacja Centrum Cyfrowe
Z wykształcenia polonistka, zawodowo od lat związana z edukacją i środowiskiem NGO. Koordynowała m.in. projekty edukacji filmowej (Filmoteka Szkolna. Akcja!), czytelniczej (Miłosz OdNowa), kulturalnej (Sztuka Zaangażowania). W Centrum kieruje zespołem Otwartej Edukacji i prowadzi Spółdzielnię Otwartej Edukacji „SpołEd”, która zajmuje się zachęcaniem do otwartości szkół i bibliotek. Prowadzi warsztaty i szkolenia z tworzenia otwartych zasobów i wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole. Członkini Prezydium Koalicji Otwartej Edukacji. Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Sylwia Czubkowska
Redaktorka prowadząca magazynu Spider'sWeb+
Redaktorka prowadząca magazynu Spider'sWeb+ i współprowadząca podcast Techstorie w radiu TokFM. Wieloletnia dziennikarka ekonomiczna i technologiczna takich tytułów jak Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna i tygodnik Przekrój. Trzykrotnie nominowana do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne. Czterokrotna laureatka nagród Prezesa Urzędu Patentowego za teksty na temat innowacji i wynalazków.
Anna Dziama
Zastępca dyrektora programowego ds. edukacji Centrum Nauki Kopernik
Z wykształcenia hydrolog, absolwentka Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Od lat 90-tych związana ze środowiskiem warszawskiej oświaty. Współtworzyła nowatorski program dydaktyczny Społecznego Liceum Ogólnokształcącego „Bednarska”, pierwszej niepublicznej szkoły w Polsce. Zarządzała szkołami prowadzonymi przez Fundację Szkoły Społecznej w Warszawie – Wesołej.
Od 2010 pracuje w Centrum Nauki Kopernik. Odpowiada m.in. za upowszechnianie rozwiązań edukacyjnych inspirowanych nauką, tworzenie pomocy dydaktycznych oraz wdrażanie metod zwiększających zaangażowanie i samodzielność uczniów. Propaguje twórcze stosowanie technologii w edukacji w działaniach rozwijających kompetencje STEM. Angażuje się w rozwój społeczności uczących się m.in. w programie Klub Młodego Odkrywcy, programie edukacji kosmicznej ESERO, działaniach łączących przedstawicieli edukacji, nauki i biznesu. Interesuje się nowoczesną pedagogiką i metodyką samodzielnego uczenia się. Wspiera dialog różnych środowisk nad rozwojem edukacji m.in. podczas dorocznej konferencji Pokazać-Przekazać.
Dr Łukasz Fojutowski
Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju, Edukacji i Technologii
Doktor nauk ekonomicznych, doświadczony manager i certyfikowany konsultant zarządzania, ekspert w zakresie projektowania strategii i kultury organizacyjnej, doradca w uczelniach wyższych w zakresie rozwoju, projektowania i wdrażania produktów edukacyjnych, coach ACC ICF, trener biznesu, certyfikowany moderator Design Thinking oraz tutor w edukacji. Badacz i pasjonat wszystkiego, co związane z zarządzaniem zespołami i rozwijaniem kompetencji oraz edukacją online. Współautor nagradzanych interdyscyplinarnych kierunków studiów, programów tutoringowych i mentoringowych oraz innowacyjnych koncepcji kształcenia opartych na ścisłej współpracy z rynkiem pracy.
Dr Tomasz Gajderowicz
Wiceprezes zarządu Fundacji Evidence Institute
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant Banku Światowego, ekspert w Ośrodku Badań Rynku Pracy UW. Uczestniczył w licznych projektach dotyczących badań preferencji wobec kształcenia i podejmowania pracy i oraz sposobów stymulowania oferowania określonego wysiłku w obu tych obszarach. Specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy wewnętrznej i zewnętrznej motywacji w kształceniu i pracy zawodowej. Obszar badawczy, w którym jest autorem nowatorskich rozwiązań metodologicznych i publikacji obejmuje procesy akumulacji oraz wykorzystania w gospodarce (utylizacji) kapitału ludzkiego, a więc obszar styku sektora edukacji oraz rynku pracy.
Poza fascynacją metodami „zaglądania w duszę”, jest pilotem samolotowym oraz miłośnikiem nurkowania.
Oktawia Gorzeńska
Liderka Akademii Przywództwa Edukacyjnego
Autorka książki “Projekt zmiana - od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole - warsztatownik”. Absolwentka Leadership Academy for Poland. Wieloletnia dyrektorka publicznych szkół – Gimnazjum nr 1 w Gdyni, które zostało wybrane Szkołą z mocą zmieniania świata przez Fundację Ashoka, 17 LO w Gdyni, które było tworzone od podstaw jako szkoła w chmurze, oraz ZSO 8 w Gdyni, które było budowane jako jedyna w tej części Europy Microsoft Flagship School. Obecnie prowadzi Akademię Przywództwa Edukacyjnego, wspierając dyrektorki i dyrektorów szkół, liderki i liderów zmiany, nauczycielki i nauczycieli, a także różne instytucje działające na rzecz edukacji, szczególnie w obszarach liderstwa, innowacji, zmiany i transformacji cyfrowej. Współinicjatorka EDULAB OEES. Współtwórczyni podcastów #projektzmiana - o edukacji
Karol Górnowicz
CEO Skriware
Karol Górnowicz odpowiada za rozwój biznesu Skriware jako CEO od lutego 2017. Z powodzeniem przekształcił Skriware, ze startupu produkującego drukarki 3D, w producenta oryginalnego ekosystemu edukacyjnego opartego o metodykę STEAM. Jego celem jest wspieranie instytucji edukacyjnych w nauczaniu umiejętności 21. wieku poprzez rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli i wykorzystanie efektywnych i angażujących metod pracy z uczniami, aktywizującymi m.in. ich wyobraźnię i krytyczne myślenie. Karol ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Rotterdam School of Management.
Paweł Jagielski
Stolica eXperymentu, Gniezno
Nauczyciel przedmiotów informatycznych, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 12 im. prof. Adama Wodziczki w Gnieźnie, wykładowca Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium, egzaminator ECDL, koordynator projektu „GNIEŹNIEŃSKIE SZKOŁY W CHMURZE”, członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Jest prelegentem na ogólnopolskich konferencjach prowadząc wykłady z zastosowania TIK w metodyce nauczania, zarządzania zmianą czy modelu nowoczesnego dyrektora szkoły. Doskonali swój warsztat pracy biorąc udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu wykorzystania TIK w procesie dydaktycznym. Organizator ogólnopolskich konferencji „Szkoły w chmurze-budowanie kompetencji cyfrowych w XXI wieku”. Propagator stosowania narzędzi informatycznych w nauczaniu różnych przedmiotów na różnych poziomach kształcenia, platform e-lerningowych, Office 365 dla szkół. Administrator Office 365, posiada tytuł eksperta innowacyjnego nauczania Microsoft Innovative Educator Expert. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli. Od 2016 roku szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, gdzie szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (szkoła została włączona do grona innowacyjnych szkół z całego świata). W roku 2018 po raz kolejny zdobył tytuł Microsoft Innovative Expert Educator Fellow.
Dr hab. Maciej Jakubowski
Prezes zarządu Fundacji Evidence Institute
Ekonomista i socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, były wiceminister edukacji (2012-2014). Wcześniej pracował w zespole zarządzającym badaniem PISA w siedzibie OECD w Paryżu. Współpracował jako konsultant z Bankiem Światowym oraz UNDP.Prowadził badania na University of Pittsburgh w USA, Ludwig Maximilian University w Niemczech oraz European University Institute we Włoszech.
Jest współtwórcą metody edukacyjnej wartości dodanej w Polsce, autorem i współautorem kilku książek, kilkudziesięciu raportów badawczych oraz artykułów naukowych. W pracy naukowej zajmował się przede wszystkim analizą wpływu zmian w polityce edukacyjnej na postępy uczniów.
Przemysław Kania
Dyrektor Generalny CISCO w Polsce
Michał Kanownik
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska (ZIPSEE)
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska (ZIPSEE) działającego na rynku już 16 lat. Członek Rady ds. Cyfryzacji działającej przy Ministrze Cyfryzacji. Związany z Digital Europe, organizacją zrzeszającą największe w Europie stowarzyszenia sektora ICT, w której dwukrotnie sprawował funkcję Członka Zarządu. Jest inicjatorem ogólnopolskich debat związanych z kwestiami digitalizacji, cyberbezpieczeństwa, 5G oraz nowelizacją prawa m.in. autorskiego, podatkowego, ochrony środowiska oraz w zakresie zamówień publicznych. Wieloletni manager z branży RTV i IT, aktywnie zaangażowany w rozwój i promocję procesu cyfryzacji w Polsce. Skutecznie wspiera merytoryczną i rzetelną dyskusję w obszarach firm - członków Związku Cyfrowa Polska, które stanowią istotną część branży RTV i IT inwestującej w Polsce.
Zbigniew Karwasiński
Trener, konsultant ds. edukacji, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Trener, konsultant ds. edukacji w Dziale Zaawansowanej Wizualizacji i Interakcji Poznańskiego Centrum Superkomputerowo–Sieciowego, specjalista ds. kompetencji cyfrowych. Lider Zespołu Laboratorium Innowacyjnej Edukacji Futurelabs PSNC. Koordynator projektu AI for Youth w Polsce. Laureat wyróżnienia SPRUC Listy 100 osób szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce 2018. Współtwórca gry Scottie Go! i zestawu do nauki podstaw programowania BeCreo. Współautor scenariuszy i projektów edukacyjnych w obszarze STEAM. Entuzjasta wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji oraz podejścia Design Thinking. Twórca bloga https://stemwszkole.pl. Dawny nauczyciel informatyki, fizyki i techniki.
Mieczysław Kieca
Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego
Urodzony w 1979 roku w Bielsku-Białej, od 2006 roku prezydent miasta Wodzisławia Śląskiego, od 2014 roku Przewodniczący Związku Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, Przewodniczący Zarządu Międzygminnego Związku Wodociągów i Kanalizacji w Wodzisławiu Śląskim od 2007 roku, członek Zespołu Ustrojowego przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego od 2015 roku, członek Zarządu Śląskiego Związku Gmin i Powiatów od 2015 roku.
Wykształcenie zdobył w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera na Wydziale Nauk Społecznych - Szkole Liderów Politycznych, na Politechnice Częstochowskiej na kierunku Informatyka: Systemy sieciowe - fotografia cyfrowa oraz w Bielskiej Wyższej Szkole Biznesu i Informatyki w Bielsku - Białej na kierunku Informatyka: Inżynieria oprogramowania. Posiada również tytuł mistrza rzemiosła fotografii.
Wśród dotychczasowch osiągnięć Mieczysława Kiecy można wymienić: skuteczne realizowanie zadań miasta zgodnie z opracowaną i konsekwentnie wdrażaną strategią rozwoju Wodzisławia Śląskiego na lata 2007-2020, której podsumowanie pokazuje odniesione sukcesy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju miasta wraz z sukcesami w aplikowaniu o środki zewnętrzne w ramach POKL i RPO oraz źródeł krajowych; realizowanie spójnej polityki zarządzania MZWiK oraz PWiK zakończone sukcesem w postaci zaaplikowania o środki pomocowe z Funduszu Spójności na realizację gigantycznego programu budowy infrastruktury kanalizacyjnej na terenie 4 gmin członków związku; utworzenie Krajowego Cechu Fotografów - wiodącego cechu branży fotograficznej w Polsce; konsolidacja środowiska fotografów - aktywizowanie do działania i pomoc w powstawaniu nowych cechów branżowych w Łodzi, Radomiu, Wrocławiu i Poznaniu.
Dr Artur Kozłowski
Dyrektor Sieci Łukasiewicz – Instytut Technik Innowacyjnych EMAG
Menadżer i naukowiec z piętnastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu. Doktor nauk technicznych. Doświadczenia zawodowe w zarządzaniu zespołami ludzkimi, kapitałem finansowym i intelektualnym zdobywał przez 18 lat jako kierownik i główny wykonawca projektów B+R i wdrożeń – krajowych i zagranicznych. Świeże podejście oraz wieloletnie doświadczenie menadżera R&D, wykorzystuje w procesie wdrażania nowych projektów/technologii oraz strategii badawczo-rozwojowej instytutu.
Członek Komitetów Sterujących wielu projektów związanych z ICT, telekomunikacją, energetyką, nowymi technologiami i bezpieczeństwem, m.in.: Krajowy Schemat Oceny i Certyfikacji bezpieczeństwa produktów IT zgodnie z Common Criteria; Regionalne Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego, Katalogi Administracji Publicznej.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach specjalność: Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej oraz studiów podyplomowych na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w zakresie „Sieci komputerowe, systemy mikrokomputerowe i bazy danych” oraz studiów podyplomowych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w zakresie „Metody zarządzania współczesną organizacją”. Szkolenia krajowe i zagraniczne uzupełniły wykształcenie w obszarach m.in. finansowania nauki, komercjalizacji, transferu technologii i zarządzania projektami.
Piotr Krasuski
Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju
Odpowiada m.in. za realizację Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój i koordynację regionalnych programów operacyjnych.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunkach: socjologia oraz stosunki międzynarodowe - integracja europejska. Od 15 lat zajmuje się programowaniem i wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce -
najpierw w Ministerstwie Edukacji, a następnie w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Odpowiadał m. in. za przygotowanie i realizację PO Kapitał Ludzki, Programu Dostępność Plus oraz przygotowanie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Obecnie koordynuje zadania związane przygotowaniem Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego oraz części działań w Krajowym Planie Odbudowy.
Jacek Królikowski
Prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Specjalista w zakresie edukacji, metodologii szkoleń i zarządzania projektami. Posiada doświadczenie pracy w instytucjach publicznych (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli) i organizacjach pozarządowych (Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej). Jako ekspert Rady Europy uczestniczył w programach realizowanych przez tę organizację w latach 1995 - 2005 głównie na Bałkanach. Od 2005 działał jako niezależny ekspert świadcząc usługi w zakresie analiz i badań społecznych, opracowywania projektów, szkoleń i zarządzania projektami dla firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych. W latach 2006 – 2008 zarządzał dużymi projektami szkoleniowymi realizowanymi przez UNDP i Delegację Komisji Europejskiej dla służby cywilnej w Bośni i Hercegowinie oraz Chorwacji. Od 2008 r. kierował działaniami szkoleniowymi realizowanymi przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. W 2013 r. został wiceprezesem, a w 2016 prezesem fundacji.
Dr Tomasz Kulisiewicz
Sekretarz Sektorowej Rady ds. Kompetencji - Informatyka przy Polskim Towarzystwie Informatycznym
Absolwent informatyki Budapeszteńskiego Uniwersytetu Technicznego (1974), doktorat z informatologii na Uniwersytecie Warszawskim (2015). Analityk rynku informatycznego i komunikacji elektronicznej, współpracownik zespołów badawczych oraz firm analitycznych i doradczych, wykładowca. Zajmuje się m. in. zagadnieniami usług e-administracji oraz wykorzystania otwartych danych, a także historią informatyki w Europie Środkowej i Wschodniej. Współzałożyciel i ekspert Ośrodka Studiów nad Cyfrowym Państwem, sekretarz Sektorowej Rady ds. Kompetencji - Informatyka przy Polskim Towarzystwie Informatycznym, członek Rady Sąd Domenowego przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji.
Marek Kurpis
Wicestarosta Raciborski
1990-1997
Nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej Nr 15 z Oddziałami Sportowymi w Raciborzu
1994-2012
Ratownik, wychowawca i kierownik placówki wypoczynku dla dzieci i młodzieży
1997-1999
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Raciborzu
1999-2014
Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu Urzędu Miasta Racibórz
od 2014
Wicestarosta Raciborski odpowiedzialny m.in. za sprawy oświatowe (a także sprawy społeczne, ochronę zdrowia i transport publiczny)
od 2004
Przewodniczący Śląskiego Forum Oświaty Samorządowej przy Ośrodku Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Katowicach (Forum zrzesza ok. 85 szefów oświaty z gmin i powiatów województwa śląskiego)
od 2016
Przedstawiciel Związku Powiatów Polskich w Zespole ds. Statusu Zawodowego Pracowników Oświaty w Ministerstwie Edukacji i Nauki
od 2018
wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Raciborzu.
Bogdan Ludwiczak
Poznańskie Centrum Komputerowo-Sieciowe
Lider zespołu odpowiedzialnego za rozwijanie i wdrażanie technologii zaawansowanej wizualizacji w zastosowaniach naukowych, inżynieryjnych, medycznych, biznesowych i innych oraz rozwój nowych usług sieciowych i produktów TIK dla edukacji – Pion Zastosowań w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym. Absolwent Politechniki Poznańskiej w dziedzinie informatyki. Od roku 2000 pracuje w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym. Od wielu lat uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i badawczo-rozwojowych w obszarze szeroko pojętych Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) i wykorzystania ich w różnych dziedzinach wiedzy, w ostatnich latach ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań w edukacji oraz rozwiązań technicznych dla zaawansowanej wizualizacji dla nauki i biznesu.
Agata Łuczyńska
Prezeska Zarządu Fundacji Szkoła z Klasą
Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od 2009 r. wprowadza do szkół nowe trendy i innowacyjne metody nauczania. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia, społecznego zaangażowania i rozwiązywania problemów. Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i wpływ nowych mediów na edukację. Trenerka, autorka programów szkoleń i publikacji. Współautorka koncepcji wielu znanych programów edukacyjnych. Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2017 r. wpisana przez na listę 100 Szerokiego Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, w 2014 r. na liście New Europe 100). Pasjonuje się językami. Cały rok jeździ do pracy rowerem, w wolnych chwilach wyrusza w podróże z namiotem.
Dr Paweł Modrzyński
Pracownik naukowy Pracowni Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Bydgoskiej
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów MBA „Executive Master of Business Administration” Dominican University USA. Jego zainteresowania badawcze związane są z problematyką zarządzania i finansów, ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i tematyki zarządzania i tworzenia samorządowych centrów usług wspólnych. Pełnił funkcję kanclerza uniwersytetu oraz politechniki, a także dyrektora departamentu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Był odpowiedzialny za utworzenie i kierowanie samorządowym Centrum Usług Wspólnych, które otrzymało nagrodę za pionierskie wdrożenie Blockchain w sektorze publicznym w Polsce. Ponadto był przewodniczącym i członkiem rad nadzorczych spółek oraz ekspertem w Komitecie Regionów UE. Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych, książek i ekspertyz, szczególnie z obszaru organizacji i zarządzania centrami usług wspólnych, optymalizacji i standaryzacji procesów usług wspólnych.
Laureat nagrody naukowej Prezydenta Miasta Bydgoszczy za 2021 rok.
Obecnie: pracownik naukowy Pracowni Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy, Wice Przewodniczący Rady Nadzorczej Kujawsko-Pomorskiej Agencji Innowacji Sp. z o.o. oraz Członek Rady Nadzorczej NMG S.A.
Katarzyna Nosalska
Dyrektor Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych KPRM, Członek Zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości w latach 2019-2021.
Ukończyła Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki. W swojej karierze zawodowej i akademickiej zajmowała się różnymi aspektami technologii i cyfryzacji w sektorach takich jak: przemysł, handel i administracja publiczna. Zajmowała różne stanowiska kierownicze, które pozwoliły jej rozwinąć doskonale umiejętności kierownicze i organizacyjne.
Dzieliła się również swoją wiedzą zawodową i doświadczeniem, kontynuując karierę naukową i uczestnicząc w różnych forach krajowych i międzynarodowych, koncentrując się na cyfryzacji, przemyśle i cyfryzacji, biznesie i technologii oraz innych. W latach 2005-2017 brała udział w różnych międzynarodowych konferencjach poświęconych najnowszym rozwiązaniom w dziedzinie produkcji i nowych technologii.
W 2018 r. rozpoczęła pracę w administracji publicznej dla Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii jako ekspert ds. Przemysłu 4.0, gdzie odpowiadała przede wszystkim za współpracę przy przygotowaniu projektu i strategii działania Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości; przygotowywanie opracowań merytorycznych i ekspertyz realizowanych przez Ministerstwo projektów z zakresu transformacji cyfrowej i Przemysłu 4.0 oraz udział w międzynarodowych grupach eksperckich z zakresu cyfryzacji i Przemysłu 4.0.
W swojej karierze Pani Nosalska pełniła również funkcję krajowego i międzynarodowego eksperta w dziedzinie cyfryzacji i jest zaangażowana w różne studia akademickie i badania z naciskiem na cyfryzację, dojrzałość cyfrową, strategię cyfrowego biznesu, technologię cyfrową.
Witold Nowak
Zastępca Prezydenta Miasta Konina
Samorządowiec, dziennikarz, wykładowca z doświadczeniem w biznesie, promocji, marketingu i pozyskiwaniu pozabudżetowych funduszy zewnętrznych.
Doświadczenie zawodowe
Obecnie:
- Od 2018 roku Zastępca Prezydenta Konina odpowiedzialny za oświatę, sprawy społeczne, kulturę, sport i turystykę
Wcześniej:
- Naczelnik Wydziału Rozwoju i Promocji w Starostwie Powiatowym w Koninie
- Szef Biura Prasowego, później Specjalista ds. wydawnictw w Centrum Informacji i Promocji Sanktuarium Maryjnego w Licheniu
- Właściciel firmy NEWS zajmującej się reklamą i promocją
- Współpracownik Gazety Wyborczej i TVN 24, redaktor naczelny pierwszych 17 numerów gazety telewizyjnej "POLO TV”, długoletni dziennikarz pierwszej komercyjnej rozgłośni w Koninie – Radia KONIN
- Wykładowca w Wyższej Szkole Kadr Menedżerskich w Koninie (PR w instytucjach publicznych, Promocja jednostek samorządu terytorialnego, Narzędzia marketingowe w administracji publicznej, Komunikacja interpersonalna) oraz w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie (Komunikacja i negocjacje w administracji publicznej)
Edukacja
- Studia podyplomowe na SGH w Warszawie – kierunek Podstawy prawno-ekonomiczne procesu inwestycyjnego oraz na PWSZ Konin – kierunek Przedsiębiorczość
- Studia magisterskie na UAM w Poznaniu – kierunek Filozofia
Zainteresowania
- Sport
- Turystyka
- Psychologia
Zdzisław Nowakowski
Dyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej, sekretarz byłej Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej, honorowy profesor oświaty.
Autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny informatyki, w tym podręczników szkolnych oraz materiałów metodycznych.
Inicjator wielu lokalnych inicjatyw edukacyjnych skierowanych głównie na rozwój szkolnictwa zawodowego we współpracy z przedsiębiorcami skupionymi w pierwszej w kraju Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Mielcu. Wśród nich warto wskazać na następujące projekty: „Regionalne Centrum Transferu Nowoczesnych Technologii Wytwarzania”, „Mielec stawia na zawodowców”, „Nauczyciele przedmiotów zawodowych wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy”, „Akademia Umiejętności Technicznych Leonardo”. Pomysłodawca i organizator dziesięciu edycji „Mieleckich Festiwali Nauki i Techniki” oraz eksperymentalnego kierunku kształcenia technik robotyki.
Dr Józef Orzeł
Przewodniczący Rady do spraw Cyfryzacji
Mgr ekonometrii, dr filozofii. Długoletni prezes Municipium S.A. - wydawnictwa dla administracji publicznej. Były poseł, działacz Solidarności, redaktor i autor wielu wydawnictw Solidarności 1980 - 1989, zastępca redaktora naczelnego Tygodnika Solidarność (1990-1991) i Expressu Wieczornego (1991-1992). Jeden z założycieli oraz wiceprezes Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”.
Specjalista w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz promocji i zarządzania krajowymi i międzynarodowymi projektami. Prezes Fundacji Klubu Ronina i wieloletni jego szef. Doradca prezesa PKO BP (marzec 2018 do teraz). Członek zespołu doradczego przy marszałku sejmu Marku Kuchcińskim (2015 do teraz). Szef think tanku przy Agencji Rozwoju Przemysłu. Przewodniczący Rady Naukowej IBRKK (2016- X.2018). Przewodniczący Rady PIE (X.2018-15.01.2019). Członek Rady Nadzorczej Instytutu Łączności (2018 do teraz). Przewodniczący Rady ds. Cyfryzacji (od lutego 2019).
Zainteresowania: projekty społeczne, ambitny rock.
Marcin Paks
Dyrektor ds. Współpracy z Sektorem Edukacji BeCREO Technologies Sp. z o.o.
Entuzjasta wykorzystania nowoczesnej technologii w edukacji, edukator, autor materiałów o tematyce edukacyjnej. Zaangażowany w liczne projekty, twórca autorskiej aktywnej metody opartej o based learning – Drama On-line, propagator edukacji w modelu STEAM.
W ramach Systemu doskonalenia nauczycieli opartym na kompleksowym wspomaganiu szkół jako SORE, profilował doskonalenie zawodowe kilkuset nauczycieli. Twórca autorskich scenariuszy wprowadzających programowanie w nauczaniu przedmiotowym w ramach projektu Superkoderzy. Koordynator sieci współpracy w ramach Śląskiej Szkoły Ćwiczeń. Producent i współtwórca narzędzi do nauki programowania i pracy w modelu STEAM.
Felietonista, konsultant ośrodków doskonalenia, twórca Szkolnych Klubów Scottie Go! współorganizator grupy Superbelfrzy RP, ambasador amerykańskiej platformy Edmodo w Polsce. Prywatnie początkujący żeglarz, który wraz z rodziną uwielbia odkrywać Mazury i nie tylko!
Wiesław Paluszyński
Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Informatycznego
Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego i wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej i Akademii Obrony Narodowej.
Zawodowo od wielu lat zajmuje się problematyką bezpieczeństwa teleinformatycznego, a obecnie cyberbezpieczeństwa. Pracował na odpowiedzialnych stanowiskach w administracji Państwowej, był między innymi Dyrektorem Departamentu w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, a obecnie od 2003 roku prowadzi własną firmę konsultingową Trusted Information Consulting sp. z o.o.
Wdrażał największe projekty informatyczne między innymi dla Ochrony Środowiska oraz System dopłat bezpośrednich dla Rolnictwa IACS.
Był członkiem Rady Informatyzacji przy MSWiA, oraz członkiem Rady Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji, obecnie jest ekspertem Przewodniczącego Rady.
Od 2020 roku przewodniczy Radzie ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, oraz jest członkiem Rady ds. kompetencji Informatyka.
Członek społecznej Rady Wydziału Cybernetyki WAT, oraz Wydziału Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Wrocławskiej.
Ekspert w zakresie audytów i wdrażania norm z zakresu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Współautor publikacji z zakresu kryptografii, uczestnik projektów naukowych związanych z rozwiązaniami podpisu elektronicznego i infrastruktury PKI.
Dr Krzysztof Patkowski
Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Collegium Da Vinci w Poznaniu
Doktor nauk politycznych, manager edukacji z wieloletnim doświadczeniem, akredytowany coach ICF (ACC), certyfikowany tutor, facylitator i moderator Design Thinking, trener oraz wykładowca akademicki.
Ekspert w zakresie tworzenia innowacyjnych produktów edukacyjnych, w tym produktów dla biznesu, opartych o kształcenie i kształtowanie najbardziej pożądanych i przyszłościowych kompetencji zawodowych i społecznych, edukacji spersonalizowanej opartej o rozbudowane programy stażowe, tutoringowe i mentoringowe.
Autor i współautor kilkunastu nagradzanych, praktycznych i innowacyjnych w skali kraju kierunków studiów, realizowanych we współpracy z partnerami biznesowymi oraz ściśle skorelowanych ze zmianami zachodzącymi na rynku pracy.
Andrzej Pietrasik
Burmistrz Miasta Płońska
Agnieszka Pilch
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hażlachu
Menadżer Oświaty, Certyfikowany Trener Myślenia Krytycznego II stopnia, Trener Kompetencji Kluczowych. Doradca zawodowy, Nauczyciel przyrody i wychowania fizycznego. Autorka i współrealizatorka innowacji pedagogicznej zrealizowanej we współpracy z AGH w Krakowie, Wydziałem Fizyki i Informatyki Stosowanej. Koordynatorka, autorka oraz specjalistka w zakresie rozliczania projektów m.in. EFS, ERASMUS +, Fundusz Wyszehradzki, Rządowych programów wspomagania, POKL i innych. Współautorka książki o myśleniu krytycznym dla szkół podstawowych.
Zainteresowania: psychologia przywództwa, zarządzanie zespołami ludzkimi, motywacja, nowoczesne technologie.
Sławomir Pośpiech
I Zastępca Prezydenta Miasta Świętochłowice
Z samorządem związany od listopada 2018 roku, kiedy to lokalne stowarzyszenia "Przyjazne Świętochłowice", zwyciężyło w wyborach prezydenckich w mieście. Po bardzo intensywnej i burzliwej kampanii wyborczej, gdy Daniel Beger ostatecznie zdobył mandat zaufania od mieszkańców, dostał propozycję objęcia stanowiska swojego zastępcy, odpowiedzialnego za resorty związane z rozwojem miasta. Ofertę przyjął bez zastanowienia, traktując tą szansę, jako kolejne wyzwanie.
Bogate doświadczenie zawodowe, do którego zaliczyć można pracę w międzynarodowych korporacjach takich jak Makro Cash and Carry, czy Amazon, na stanowiskach menadżerskich i dyrektorskich, ale także prowadzenie firmy doradczo-szkoleniowej, czy praca na kopalni jako sztygar, pozwoliło wyjątkowo sprawnie przeprowadzić naprawę sytuacji miasta, które od lat uchodziło za synonim stagnacji, a na przełomie kadencji stanęło przed widmam bankructwa. Konsekwentnie wdrożony program naprawczy, do którego miasto zostało wezwane przez Regionalną Izbę Obrachunkową, dosyć szybko pozwolił odzyskać najpierw płynność finansową, a następnie zdolność kredytową. Ostatecznie uzdrowione finanse miasta, w połączeniu ze skutecznością w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych oraz dobre kontakty z biznesem, zaowocowały eksplozją inwestycyjną, jakiej w historii Świętochłowic jeszcze nie było.
Świętochłowicka oświata, jako kluczowy element związany z przyszłością miasta, oczywiście też mu podlega. Obecnie realizowany jest zakrojony na szeroką skalę program rozwojowy, który aktywizuje wszystkie placówki zarówno szkolne, jak i przedszkolne. Z jednej strony to działania zmierzające do poprawy infrastruktury, czyli między innymi remonty obiektów, nowe pracownie, boiska oraz wyposażenie, a z drugiej działania ukierunkowane na budowaniu zaangażowanych zespołów w ramach współpracy i rywalizacji. Efekty już widać gołym okiem: poprawiają się nabory i wyniki egzaminów.
Prywatnie miłośnik podróży i wielu dyscyplin sportowych. Regularnie uprawia: narciarstwo, łyżwiarstwo, pływanie, jogging, kolarstwo, trekking, wspinaczkę skałkową i wysokogórską.
Dr Przemysław Sękalski
Dyrektor Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej
Dyrektor Centrum Technologii Informatycznych Politechniki Łódzkiej, adiunkt w Katedrze Mikroelektroniki i Technik Informatycznych. Jest uczestnikiem I edycji programu „Mistrzowie Dydaktyki”, „Mistrzowie Dydaktyki 2”, a także „Top 500 Innovators”. W ramach doskonalenia warsztatu dydaktyczno-wdrożeniowego spędził kilkadziesiąt miesięcy w zagranicznych ośrodkach naukowych i dydaktycznych w tym Stanford University, Cornell University, Ghent University, INSA Toulouse, Coventry University, DESY, CERN, INFN, CEA-CNRS i innych. Doświadczenia zdobyte w kształceniu postaw, umiejętności i wiedzy technologicznej przekłada na prowadzone zajęcia i przedsięwzięcia realizowane wraz ze studentami i licealistami angażując ich w realizację wyzwań z obszaru ICT. Promotor ponad 250 prac zakończonych prototypami. Ekspert i doradca w obszarze systemów informatycznych i Internetu Rzeczy. Realizator licznych projektów w tym Erasmus+. Autor patentów i wdrożeń. Innowator, a przede wszystkim niepoprawny optymista i marzyciel.
Dr Łukasz Srokowski
Twórca Grupy Navigo Edukacja
Socjolog, trener, edukator. Twórca grupy Navigo Edukacja, w skład której wchodzą Autorskie Szkoły Podstawowe Navigo we Wrocławiu, Poznaniu oraz Warszawie (www.navigo.szkola.pl)
Łukasz specjalizuje się w innowacyjnych metodach edukacyjnych ze szczególnym naciskiem na temat wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji w oraz tematyce wzmacniania skuteczności edukacji. Wykładowca MBA na uczelniach w Polsce i za granicą, w latach 2010-2013 prodziekan Wydziału Menedżersko-Ekonomicznego WSH we Wrocławiu. Autor książki „Zmienić myślenie o firmie: zarządzanie kulturą organizacyjną w Polsce”. Był zaangażowany w realizację projektów Cyfrobezpieczni.pl oraz Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej. Przygotował i zrealizował szereg projektów badawczych, sesji doradczych oraz ponad dwa tysiące godzin szkoleń i warsztatów dla nauczycieli w całym kraju.
W latach 2003-2012 związany z międzynarodowym programem edukacyjnym Odyseja Umysłu, w okresie 2009-2010 pełnił funkcję prezesa fundacji Odyssey of the Mind Polska, koordynując rozwój programu w całym kraju. Członek Rady Ekspertów THINK-TANK MTTP.
Rafał Lew-Starowicz
Wiceprezes Zarządu Fundacji EdTech Poland
Do niedawna zastępca dyrektora departamentu Ministerstwa Edukacji Narodowej, gdzie odpowiadał za innowacje w edukacji. Absolwent UW, studiów doktoranckich APS oraz Top Public Executive IESE Business School w Barcelonie. Polski delegat do Komitetu Polityki Edukacyjnej OECD, ekspert Agencji Komisji Europejskiej: Research Executive Agency, Innovation and Networks Executive Agency oraz członek Zespołu Edukacji Medialnej przy Komitecie Badań Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Przez członków kapituły SPRUC uznany za jedną ze 100 osób, które w największy sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce.
Wojciech Szajnar
Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Zarządza instytucją odpowiedzialną za wdrażanie funduszy europejskich przeznaczonych na cyfryzację kraju. Odpowiada za realizację projektów finansowanych przez UE o wartości 10 mld zł, obejmujących m.in.: budowę infrastruktury IT i telekomunikacyjnej zapewniającej dostęp do szybkiego Internetu, rozwój usług elektronicznych o wysokiej dostępności i jakości, cyfryzację w administracji i kulturze, poprawę kompetencji cyfrowych w skali kraju, a także upowszechnianie podstawowej wiedzy informatycznej w różnych grupach społecznych. Doświadczony menadżer, który posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu środkami z funduszy europejskich.
Dr hab. Katarzyna Śledziewska
Profesor na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Dyrektor Zarządzająca DELab UW oraz Kierowniczka Działania II.3.6. POB V "Budowa Impactful Digital Alliance" w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”. Kieruje także międzynarodowymi projektami naukowymi (m.in. w ramach NGI Forward oraz Horyzont 2020).
Profesor na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Readie, Rady Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Zespołu Ekspertów Rady Odpowiedzialnego Przywództwa FOB. Od 2021 roku członkini Rady Programowej Centrum Etyki Technologii Instytutu Humanites oraz ekspertka Sekcji Edukacji Cyfrowej przy Komitecie Informatyki PAN.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół zmian, jakie transformacja cyfrowa uruchamia w gospodarce i społeczeństwie. Wcześniej prowadziła badania nad współpracą gospodarczą, w tym zagadnieniem integracji. Była stypendystką Fundacji na rzecz Nauki Polskiej i „Polityki”.
Współautorka książek:
- „Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat” (WUW 2020), uhonorowanej w 2021 roku III miejscem w konkursie „Economicus” w kategorii „najlepsza książka szerząca wiedzę ekonomiczną”
- „The Economics of Digital Transformation. The Disruption of Markets, Production, Consumption, and Work” (Routlegde 2021).
Autorka licznych publikacji w krajowych i międzynarodowych pismach specjalistycznych oraz książek o charakterze monografii naukowych i podręczników akademickich.
Anna Stalmach-Tkacz
Dyrektor Grupy Edukacyjno-Szkoleniowej SOKRATES
Dyrektor Akredytowanej Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Grupa Edukacyjno-Szkoleniowa SOKRATES, ekspert do spraw nowych rozwiązań prawnych w oświacie oraz do spraw budowania strategii SZKOŁY 4.0. Edukator oświaty, coach, trener programów profilaktycznych, doradca dyrektorów placówek oświatowych, moderator sieci dyrektorskich na terenie całego kraju, ekspert i koordynator zewnętrzny w projektach MEN.Twórca Projektu „Szkoła 4.0 – Szkoła Liderów Współczesnej Edukacji”. Pomysłodawca i autorka pierwszego w Polsce Zdalnego Kompleksowego Systemu Zarządzania i Nadzoru w placówce oświatowej oraz inteligentnych generatorów dokumentacji wewnątrzszkolnej - SOKRATES System. Autorka licznych publikacji w tym podręczników szkolnych, programów nauczania, dokumentacji szkolnej, statutów. Współautorka edukacyjnych gier multimedialnych wspierających zdalne nauczanie. Prywatnie miłośniczka kuchni japońskiej oraz Agathy Christie.
Dr Tomasz Tokarz
Innowacyjna Edukacja
Wykładowca akademicki, trener, nauczyciel w alternatywnych szkołach (“Szkoła w Chmurze”, Liceum “Cogito”). Realizator autorskich programów łączących kompetencje cyfrowe i społeczne. Koordynator merytoryczny ds. przedmiotów humanistycznych w projekcie Lekcja:Enter. Specjalista ds. szkoleń w Centrum Rozwoju Edukacji “Edicon” oraz Instytucie Innowacyjnej Edukacji. Autor książek (m.in. Szkoła ma być dla ucznia", “Edukacja to relacja”, "Zagadnienie polsko-rosyjskie w publicystyce powojennej emigracji").
Dr Jędrzej Witkowski
Prezes zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO)
Z CEO związany od 2005 roku, od 2018 jest jego prezesem. Ekspert edukacyjny, z wykształcenia doktor socjologii i politolog. Zajmuje się m.in. strategiami wprowadzania oddolnych zmian w szkołach, rozwojem kompetencji przyszłości oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Autor publikacji, programów i materiałów edukacyjnych. Absolwent Leadership Academy for Poland.
Dr hab. Renata Włoch
Profesor na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
Dyrektorka Naukowa, koordynatorka projektu „Rozwój socjologii cyfrowej na UW” w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”.
Profesor na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka stosunków międzynarodowych i socjologii. Autorka licznych ekspertyz i raportów dla biznesu i instytucji publicznych oraz ewaluacji instytucjonalnych (m.in. brukselskiego think tanku Breughel oraz systemu think tanków w Albanii).
Motywem przewodnim jej zainteresowań naukowych jest globalizacja. Obecnie koncentruje się na analizie cyfrowego wymiaru globalnych procesów politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych.
Współautorka książek:
- „Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat” (WUW 2020), uhonorowanej w 2021 roku III miejscem w konkursie „Economicus” w kategorii „najlepsza książka szerząca wiedzę ekonomiczną”,
- „The Economics of Digital Transformation. The Disruption of Markets, Production, Consumption, and Work” (Routlegde 2021).
Autorka licznych publikacji w krajowych i międzynarodowych pismach specjalistycznych oraz książek o charakterze monografii naukowych i podręczników akademickich.