Marek Banaszak
Katedra Edukacji i Nowych Mediów na Wydziale Nauk Społecznych Collegium da Vinci w Poznaniu
Wykładowca - praktyk w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów na Wydziale Nauk Społecznych Collegium da Vinci w Poznaniu oraz w Zakładzie Edukacji Dziecka na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Magister pedagogiki (edukacja medialna i technologie informacyjne), nauczyciel posiadający kwalifikacje i doświadczenie zawodowe w nauczaniu informatyki, fizyki, przyrody oraz wiedzy o społeczeństwie.
Absolwent Akademii Trenera oraz Organizacji i Zarządzania Placówkami Oświatowymi. Jego zainteresowania naukowe oscylują wokół metodyk szczegółowych wspieranych technologiami. Od kilku lat działa również w branży medialnej i jako praktyk interesuje się zagadnieniem reklamy natywnej.
Były członek redakcji n-magazynu telewizji N (dla ITI). Obecnie współpracuje z agencją interaktywną Smart55 w ramach projektu innowacyjnej reklamy natywnej smart-link, wdrażanej m. In. w serwisach polki.pl, wizaz.pl, se.pl, onet.pl, autocentrum.pl dla takich marek jak Zalando, Allegro, Empik, Link4, DOZ.pl
Dr Bogusław Bławat
Dyrektor Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur – Państwowy Instytut Badawczy
Dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Akademii Leona Koźmińskiego. Pasjonat przyszłości, konsument teraźniejszości, świadek dnia wczorajszego.
Edyta Klimowska-Bobula
Wicedyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie
Wykształcenie wyższe filologiczne i ekonomiczne. Przez wiele lat zarządzała instytucją szkoleniową współpracującą ze szkołami publicznymi
w ramach siatki godzin oraz wdrażała projekty finansowane ze środków funduszy europejskich. W kolejnych latach zaangażowana w kształcenie kadr doradczych rolnictwa – szczególnie z działów Wiejskiego Gospodarstwa Domowego, Agroturystyki
i Przedsiębiorczości. Współtwórca koncepcji funkcjonowania Ogólnopolskiej Sieci Zagród Edukacyjnych. Autorka projektów mających na celu rozwój kapitału ludzkiego. Obecnie zarządza zespołami realizującymi zadania z zakresu Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego, Programami Regionalnymi, Centrami Informacji i Planowania Kariery Zawodowej oraz nadzorująca realizację projektu wspierające kształcenie ustawiczne osób dorosłych „Kierunek Kariera”.
Dr inż. Marta Ciesielka
Adiunkt na Wydziale Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej, Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie
Naukowo zajmuje się edukacją techniczno - informatyczną oraz dydaktyką przedmiotów zawodowych. W obszarze jej zainteresowań naukowych jest zastosowanie nowych technologii w nauczaniu. Autorka wielu szkoleń dla nauczycieli z zakresu wspomagania nauczania narzędziami technologii informacyjnej oraz nowoczesnych metod nauczania. Jest autorem licznych publikacji z tego obszaru.
Mgr Marta Dziubińska
Wykładowca w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Edukatorka, metodyk e-learningu, uczestniczka wielu lokalnych i międzynarodowych projektów edukacyjnych, w których pełniła funkcje szkoleniowca, metodyka zdalnego nauczania, eksperta i koordynatora. Interesują ją zagadnienia związane z nowoczesną dydaktyką, projektowaniem e-learningu oraz jakością kształcenia. Jest metodykiem i członkiem zarządu w firmie To Do Media Sp. Z o.o. http://todomedia.pl/
Paulina Orbitowska-Fernandez
Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa Mentis w Warszawie
Jest eduScrum coachem, trener, politologiem oraz nauczycielem języka angielskiego i hiszpańskiego, w latach 2010-2017 pełniła funkcję koordynatora zespołu, wicedyrektora oraz dyrektora szkoły. Z licznych podróży, nauk społecznych oraz edukacji czerpie wiedzę oraz inspirację do tego by być liderem zmiany w oświacie. W latach 2004-2010 pracowała na uniwersytecie oraz w szkołach IB w Meksyku. Od roku 2010 mieszka w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Szczecińskim oraz na Uniwersytecie w Salamance, w Hiszpanii. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Polityki i zarządzania oświatą, na Uniwersytecie Warszawskim, Studia Podyplomowe Liderów Oświaty, organizowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, na Collegium Civitas oraz studia podyplomowe z Porozumienia bez Przemocy wg Marshalla Rosenberga również na Collegium Civitas. Jest entuzjastką nurtu Agile w świecie IT i biznesu i pragnie przenieść go na środowisko szkolne, między innymi poprzez narzędzie, jakim jest eduScrum ( www.eduscrum.info).
Dr Sylwia Galanciak
Adiunkt i prodziekan na Wydziale Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Jej zainteresowania naukowe związane są z pedagogiką medialną oraz wykorzystaniem nowych technologii w dydaktyce. Interesuje ją także kwestia współczesnego dyskursu medialnego dotyczącego edukacji. Jest autorką licznych publikacji poświęconych zastosowaniu TIK w edukacji, osobowym, społecznym i kulturowym konsekwencjom obecności dziecka w przestrzeni medialnej, metodologii badań pedagogicznych z obszaru pedagogiki medialnej. Publikowała m. in. w czasopiśmie „Kwartalnik Filmowy”, a także w licznych monografiach naukowych. Koordynatorka polskiej części badań Tablets for inclusive teaching and learning in a mainstream setting w ramach projektu Mobile Intercultural Cooperative Learning, Erasmus+, z udziałem Irlandii, Portugalii, Szwajcarii, Niemiec i Czarnogóry. Współorganizatorka ogólnopolskich konferencji z cyklu „Cyberprzestrzeń i światy wirtualne”. Redaktorka międzynarodowego czasopisma „International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies”.
Damian Gałuszka
Instytut Socjologii UJ
Absolwent Wydziału Humanistycznego AGH, a obecnie doktorant w Instytucie Socjologii UJ. Pomysłodawca i współorganizator ogólnopolskiej konferencji naukowej „Technologiczno-społeczne oblicza XXI wieku”. Autor kilkunastu publikacji naukowych (między innymi w „Studiach Socjologicznych”, „Kulturze i Edukacji” oraz „Homo Ludens”), w tym współredaktor dwóch książek: „Technologiczno-społeczne oblicza XXI wieku” oraz „Technokultura: transhumanizm i sztuka cyfrowa”. Wyróżniany za swoje osiągnięcia naukowe, między innymi nagrodą I stopnia Polskiego Towarzystwa Socjologicznego w konkursie im. F. Znanieckiego w roku 2016. Związany z Ośrodkiem Badań Groznawczych Wydziału Polonistyki UJ oraz Collegium Invisibile. W 2017 r. opublikował swoją książkę pt. „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje” (do pobrania ze strony www.grywrodzinie.pl).
Lechosław Hojnacki
Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Bielsku-Białej
Posiada wyższe wykształcenie techniczne i pedagogiczne, doświadczenie jako nauczyciel różnych typów szkół, wykładowca kolegium nauczycielskiego, pracownik nadzoru pedagogicznego, organizator i koordynator wspomagania szkół, autor i wykonawca szkoleń, w tym zdalnych, trener. Dziś nauczyciel-konsultant regionalnej placówki doskonalenia nauczycieli. Specjalizuje się w nowoczesnych metodach nauczania, w tym zdalnego, oceniania i motywowania oraz w zastosowaniach najnowszych technologii mobilnych i chmurowych w edukacji. Zajmuje się także metodami nauczania informatyki na niższych etapach edukacyjnych. Autor licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich oraz szkoleń z tych dziedzin. Pasjonat i popularyzator tanga argentyńskiego. Prowadzi pro bono portal Enauczanie.com.
Dr Janusz Janczyk
Właściciel firmy EDU-ICT Edukacja i Informatyka Sosnowiec
Od 2007 - Informatyk i nauczyciel informatyki w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym i Publicznej Szkole Podstawowej Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej w Siemianowicach Śląskich. Od 2015 -właściciel firmy EDU-ICT Edukacja i informatyka Sosnowiec oraz nauczyciel akademicki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach - kierunki: Kultura mediów i Kulturoznawstwo.
W latach 1989-2013 nauczyciel akademicki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach - kierunki: Edukacja Techniczno-Informatyczna i Pedagogika z przygotowaniem informatycznym. W latach 1999-2010 - nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej - kierunki: Nauki społeczne i Zarządzanie, zaś w latach 1990-1999 nauczyciel przedmiotów informatycznych w szkołach ponadgimnazjalnych Sosnowica, Będzina i Dąbrowy Górniczej
Dr hab. Barbara Kędzierska
Profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Członek Naukowego Kolegium Ekspertów ds. Rozwoju TIK w Edukacji przy Instytucie Badawczym NASK; zainteresowania naukowo-badawcze uwzględniają problematykę dotyczącą między innymi: roli i miejsca technologii informacyjno-komunikacyjnych w nowoczesnej edukacji, kompetencji informacyjnych jako kluczowych w procesie edukacji całożyciowej, kompetencji kluczowych w zrównoważonym rozwoju jednostki, technologicznie uwarunkowanych przemian społecznych, kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie skutecznego integrowania nowoczesnych mediów w procesie dydaktycznym.
Jacek Królikowski
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Specjalista w zakresie metodologii szkoleń i zarządzania projektami. Posiada doświadczenie pracy w instytucjach publicznych (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli) i organizacjach pozarządowych (Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej). Jako ekspert Rady Europy uczestniczył w programach realizowanych przez tę organizację w latach 1995 - 2005 głównie na Bałkanach. Od 2005 działał jako niezależny ekspert świadcząc usługi w zakresie analiz i badań społecznych, opracowywania projektów, szkoleń i zarządzania projektami dla firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych. W latach 2006 – 2008 zarządzał dużymi projektami szkoleniowymi realizowanymi przez UNDP i Delegację Komisji Europejskiej dla służby cywilnej w Bośni i Hercegowinie oraz Chorwacji. Od 2008 r. kierował działaniami szkoleniowymi realizowanymi przez FRSI w ramach Programu Rozwoju Bibliotek. W 2013 r. został wiceprezesem, a w 2016 prezesem fundacji.
Dr Tomasz Kulisiewicz
Sekretarz Rady ds. Kompetencji Sektora IT
Doktorat z informatologii na Uniwersytecie Warszawskim. Członek Rady Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, wiceprezes Zarządu Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Współzałożyciel Stowarzyszenia "Komputer w Firmie" oraz Ośrodka Studiów nad Cyfrowym Państwem. W działalności naukowej, dydaktycznej i popularyzatorskiej zajmuje się też zagadnieniami wykorzystania otwartych danych w administracji publicznej oraz w budowie inteligentnych miast, a także historią informatyki w Polsce i w Europie Środkowej i Wschodniej. Analityk rynku informatycznego i komunikacji elektronicznej, współpracownik zespołów badawczych firm analityczno-doradczych i uczelni wykonujących analizy m. in. dla operatorów telekomunikacyjnych, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Od 2013 prowadzi zajęcia z e-administracji dla studentów administracji i zarządzania na Wydziale Nauk o Zarządzaniu i Bezpieczeństwie Społecznej Akademii Nauk w Warszawie.
Dr Anna Michniuk
Wykładowca - praktyk, Collegium Da Vinci, Poznań
Pedagog, psycholog, członkini Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Studia doktoranckie ukończyła na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Do niedawna nauczyciel języka angielskiego w klasach 0-3 SP w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego nr 2 w Poznaniu. Obecnie wykładowca - praktyk w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współpracuje także z Zakładem Technologii Kształcenia na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiwiecza w Poznaniu. Rzecznik prasowy Hufca ZHP Gorzów Wlkp. W latach 2008-2014 współpracowała z mediami. Najpierw pracowała w Radiu Eska, później w Telewizji Polskiej. Autorka wielu publikacji naukowych i popularno-naukowych dotyczących edukacyjnych kontekstów nowych mediów.
Dr Danuta Morańska
Adiunkt, Wyższa Szkoła HUMANITAS w Sosnowcu
Pedagog mediów, dydaktyk, egzaminator ECDL, certyfikowany e-Nauczyciel SEA.
Inicjatorka Akademii e-Nauczyciela i sieci współpracy nauczycieli. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę nowoczesnej edukacji w cyfrowym świecie a szczególnie cywilizacyjne, w tym społeczne, kulturowe i edukacyjne implikacje rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Organizatorka międzynarodowych konferencji naukowych poświęconych edukacyjnym i społecznym konsekwencjom zastosowania technologii informacyjnej (Multimedia w świecie dziecka. Konteksty pedagogiczne i społeczne, 2012; WWW. Człowiek w cyberprzestrzeni, 2013 i 2014.)
Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych i współautorka kilku monografii. Członkini Stowarzyszenia e‑Learningu Akademickiego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.
Zdzisław Nowakowski
Dyrektor Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej. Ukończył także studia podyplomowe z informatyki, zarządzania oświatą, przygotowania kadry do prowadzenia kształcenia ustawicznego na odległość. W latach 1981-1997 pracował w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 im. prof. Janusza Groszkowskiego w Mielcu na stanowisku nauczyciela przedmiotów zawodowych oraz informatyki. W 1991 roku zostały mu powierzone obowiązki wicedyrektora tej szkoły. Jest inicjatorem powstania (1997) i pierwszym dyrektorem Centrum Kształcenia Praktycznego, przekształconego później (2003) w Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu. Jest autorem oraz współautorem kilkunastu książek, programów nauczania oraz kilkudziesięciu artykułów z dziedziny informatyki i technologii informacyjnej.
Dr hab. Zbigniew Osiński
Profesor UMCS w Lublinie
Zatrudniony w szkolnictwie podstawowym w latach 1984 - 1996, w tym na stanowisku dyrektora szkoły w latach 1990 - 1994; pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Historii UMCS w Lublinie od X 1996 , od X 2008 adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UMCS w Lublinie, od X 2009 kierownik Zakładu Informatologii, od XII 2012 profesor UMCS; doktorat: UMCS w Lublinie, XII 1998 r. ("Nauczanie historii w szkołach podstawowych w Polsce w latach 1944 - 1989" ); habilitacja: UMCS w Lublinie XI 2008 r. ("Janusz Jędrzejewicz - piłsudczyk i reformator edukacji 1885 - 1951").
AKTUALNE ZAINTERESOWANIA BADAWCZE: Informatologia: elektroniczne źródła informacji edukacyjnej i naukowej, Internet przestrzenią komunikacji naukowej, indywidualna przestrzeń informacyjna badacza, architektura informacji i użyteczność serwisów edukacyjnych i naukowych, bibliometria i webometria; Cyfrowa humanistyka: wizualizacja informacji i danych, analiza dużych zbiorów tekstów i obiektów graficznych, efektywność przekazu informacji i wiedzy za pomocą infografik, humanistyka w Internecie.
Beata Ostrowska
Przewodnicząca Rady ds. Kompetencji Sektora IT, Polskie Towarzystwo Informatyczne
Absolwentka matematyki stosowanej Politechniki Łódzkiej, ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, studiów doktoranckich informatyki Politechniki Łódzkiej oraz studiów podyplomowych z inżynierskich zastosowań informatyki oraz informatyki w administracji i zarządzaniu.
Inżynier koordynator w zespole Doradcy Technicznego w projekcie e-Zdrowie, członek i przewodnicząca komisji branżowych zatwierdzającej standardy kompetencji zawodowych, rzeczoznawca MEN do spraw podręczników przeznaczonych do kształcenia w zawodach. Członek rady Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, członek zarządu i rady Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej, członek zarządu i sekretarz Klubu 500 Łódź. W latach 2011-2017 wiceprezes ds. finansowych Polskiego Towarzystwa Informatycznego, od 2017 roku członek Prezydium Zarządu. Odznaczona Odznaką Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej w 2015 r.
Dr Karol Piekarski
MediaLab, Katowice
Badacz kultury sieciowej, założyciel i dyrektor programowy Medialabu Katowice. Realizuje interdyscyplinarne projekty badawcze i wystawiennicze związane z analizą i wizualizacją danych na temat miasta, m.in. w ramach platformy Shared Cities: Creative Momentum diagnozującej przemiany kulturalne i społeczne w ośrodkach Europy Centralnej. Opublikował m.in. Metody badania i odkrywania miasta oparte na danych (2015) oraz Kultura danych. Algorytmy wzmacniające uwagę (2017).
Dr hab. Marlena Plebańska
Prof. Uniwersytetu Warszawskiego
Jedna z prekursorek polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, North East Wales Institute of Higher Education, Szkoły Głównej Handlowej.Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularno – naukowych z zakresu e-edukacji. Od 17 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach poza rządowy. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowych. Aktywny trener i wykładowca. Pracownik naukowy Uniwersytet Warszawski, AFiB Vistula, OEIIZK
Dr Grzegorz Ptaszek
Adiunkt, Wydział Humanistyczny, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie
Od 2011- do chwili obecnej - adiunkt na Wydziale Humanistycznym AGH w Krakowie (www. wh.agh.edu.pl). W latach 2006-2011 pracował na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu WArszawskiego oraz w Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora w Pułtusku.
Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz European Communication Research and Education Association (ECREA); członek grupy roboczej: Children, Youth and Media. Współpracował z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Instytutem Badań Edukacyjnych, Centralną Komisją Edukacyjną oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.
Od 2016 roku prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej (www.ptem.org.pl).
Ewa Radanowicz
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Radowie Małym
Zarządzam szkołą wg autorskiego programu, która w 2016r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools i otrzymała tytuł Szkoły z mocą. Jako ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji wspieram szkoły w ich projektach rozwojowych. Nieustannie poszukuję najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. NieDaSię zamieniam w DaSię. Jestem członkinią grupy Superbelfrzy RP. Opracowany przeze mnie model szkoły, opierający się na tworzeniu nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela tzw. pracowniach tematycznych stał się dobrą praktyką i jest wdrażany przez kolejnych nauczycieli, szkoły. Zainteresowania zawodowe: Wdrażanie zmian w edukacji. Zarządzanie zmianą. Przywództwo. Trenerstwo. Wizjonerstwo w edukacji.
Mgr Justyna Skorupska
Zespół ds. kompetencji cyfrowych Rady Cyfryzacji
Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji. Wiceprzewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Członek Rady Dyrektorów Ecommerce Europe.
Autorka pierwszej publikacji z zakresu e-commerce uwzględniającej polską specyfikę "E-commerce.Strategia-Zarządzanie-Finanse", wydanej przez PWN. Ekspertka e-commerce, szczególnie w zakresie tworzenia i wdrażania strategii biznesowych w elektronicznych kanałach sprzedaży.
Zaangażowana w edukację rynku i tworzenie jego standardów. Aktywnie reprezentuje i wspiera interesy gospodarcze firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce. Jest włączona w prace w zespołach międzynarodowych w ramach realizacji wspólnej polityki rozwoju Gospodarki Elektronicznej w Ecommerce Europe.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe z obszaru IT i zarządzania biznesowego, a także obszerną wiedzę i doświadczenie z zakresu szeroko pojętej optymalizacji procesów biznesowych - również w projektach międzynarodowych. Pracowała w największych firmach i korporacjach z branży IT/Online, w których rozwijała swą karierę poprzez wszystkie szczeble zarządzania. Dzięki doświadczeniu w prowadzeniu własnej firmy, a także w pracy w konsultingu doskonale zna i rozumie potrzeby biznesowe przedsiębiorstw, zarówno tych z sektora sprzedaży B2C jak i B2B. Skutecznie łączy wiedzę IT z doświadczeniem biznesowym.
Wykładowca akademicki z obszaru handlu elektronicznego na Akademii im. L. Koźmińskiego oraz Collegium Civitas. Doktorantka nauk o zarządzaniu Akademii im. L. Koźmińskiego.
Dr Łukasz Srokowski
Navigo, Wrocław
Socjolog, trener, edukator. Twórca grupy edukacyjnej NAVIGO, w skład której wchodzą NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji (www.navigo.org.pl) oraz NAVIGO – Autorska Szkoła Podstawowa (www.navigo.szkola.pl). Specjalizuje się w innowacyjnych metodach edukacyjnych ze szczególnym naciskiem na temat wykorzystywania narzędzi cyfrowych w edukacji w oraz tematyce wzmacniania skuteczności edukacji. Wykładowca MBA na uczelniach w Polsce i za granicą, w latach 2010-2013 prodziekan Wydziału Menedżersko-Ekonomicznego WSH we Wrocławiu. Autor książki „Zmienić myślenie o firmie: zarządzanie kulturą organizacyjną w Polsce”. Przygotował i zrealizował szereg projektów badawczych, sesji doradczych oraz ponad trzy tysiące godzin szkoleń i warsztatów dla firm i samorządów.
W latach 2003-2012 związany z międzynarodowym programem edukacyjnym Odyseja Umysłu, w okresie 2009-2010 pełnił funkcję prezesa fundacji Odyssey of the Mind Polska, koordynując rozwój programu w całym kraju. Członek Rady Ekspertów THINK-TANK MTTP.
Grzegorz D. Stunża
Uniwersytet Gdański / Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej
Wykładowca, badacz, trener i autor materiałów edukacyjnych. Adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Członek Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej. W ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017) prowadził przy blogu edukatormedialny.pl projekt „ KulturLab – nowe technologie w edukacji kulturalnej. Innowacje, narzędzia, metody” (kontynuacja projektu stypendialnego MKiDN z 2013). Pracował m.in. przy projektach badawczych z cyklu „Dzieci sieci” (2012, 2013), koordynował projekt badawczy polskich blogów kulturalnych (2015). Współpracuje z Fundacją Nowoczesna Polska.
Wojciech Szajnar
Zastępca Dyrektora Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Odpowiedzialny za III oś Priorytetową Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, czyli budowę kompetencji cyfrowych. Wcześniej zatrudniony w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, m.in. jako dyrektor Departamentu Wsparcia Projektów Szkoleniowych i dyrektor Departamentu Usług Rozwojowych, odpowiedzialny za nadzór nad realizacją projektów szkoleniowych dla przedsiębiorców.
Dr Alek Tarkowski
Dyrektor Centrum Cyfrowe Projekt Polska, Warszawa
Doktor socjologii, dyrektor Centrum Cyfrowego, organizacji tworzącej narzędzia i metodologie wykorzystania technologii cyfrowych dla zaangażowania i zmiany społecznej. Współzałożyciel projektu Creative Commons Polska, Koalicji Otwartej Edukacji oraz stowarzyszenia Communia, zajmującego się reformą prawa autorskiego w Europie. Członek komitetu sterującego Internet Governance Forum Polska. Otrzymał tytuł New Europe 100 Challenger za działania na rzecz otwartości. Doradza Creative Commons na stanowisku European Policy Fellow. W latach 2008-2011 członek Zespołu Doradców Strategicznych przy Prezesie Rady Ministrów, odpowiedzialny za kwestie dotyczące społeczeństwa cyfrowego. Współautor raportu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów "Polska 2030" oraz Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju do 2030 roku. Współautor, razem z Mirkiem Filiciakiem, zbioru esejów "Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty". Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim i w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Zajmuje się rzecznictwem na rzecz odpowiedniej regulacji internetu i technologii cyfrowych, w tym kwestiami własności intelektualnej, kompetencji i edukacji cyfrowej, dostępności danych i zasobów publicznych.
Dr Tomasz Tokarz
Nauczyciel, wykładowca akademicki, trener kompetencji społecznych, coach, mediator, działacz edukacyjny
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi. Przeprowadził kilka tysięcy godzin warsztatów, ćwiczeń i wykładów. Kierownik licznych projektów badawczych. Zapalony facebooker. Fan technologii informacyjno-komunikacyjnych. Prowadzi bloga: http://innowacyjnaedukacja.blogspot.com.
Członek Polskiego Centrum Mediacji. Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Nauczyciel w autorskich szkołach. Prowadzi regularne zajęcia i warsztaty w wielu placówkach edukacyjnych.
Od wielu lat zaangażowany w działania na rzecz upowszechnienia nowej kultury edukacyjnej, opartej na uznaniu podmiotowości dziecka. Wierzy, że podstawą dobrej edukacji są relacje między nauczycielem a uczniem oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku, otwartości i autentyczności.
Anna Weiss
Społeczna Szkoła Podstawowa ZSO STO Torunska w Warszawie
Filolog angielski i afrykanistka, entuzjastka stosowania nowych technologii (zwłaszcza mobilnych) w edukacji. Pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej ZSO STO Torunska w Warszawie. Obecnie uczestniczka studiów doktoranckich w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i wykładowczyni przedmiotów związanych z wykorzystaniem TIK w procesie kształcenia. Autorka, współautorka i uczestniczka projektów międzynarodowych (Comenius, Erasmus+, POWER) o tematyce związanej z TIK w edukacji, w tym dużego międzynarodowego projektu badawczo-wdrożeniowego Mobile Intercultural Cooperative Learning, Erasmus+, z udziałem Irlandii, Portugalii, Szwajcarii, Niemiec i Czarnogóry. Miała okazję obserwować pracę uczniów z technologiami mobilnymi w rożnych krajach, m.in. Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Irlandii. Autorka publikacji z zakresu dydaktyki cyfrowej.
Dr Agnieszka Wierzbicka
Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Uniwersytet Łódzki
Nauczyciel akademicki (od 2006 r. zatrudniona w Uniwersytecie Łódzkim), dydaktyk-praktyk, ekspert ds. metodyki zdalnego nauczania. Od 2002 roku zajmuje się problematyką e-learningu, a jej zainteresowania dotyczą przede wszystkim metodyki, tworzenia oraz realizacji kursów zdalnych. Bierze także czynny udział w projektach badawczych i wdrożeniowych z zakresu e-learningu, pełniąc funkcję koordynatora lub eksperta ds. metodyki zdalnego nauczania. Swoją wiedza dzieli się m.in. podczas szkoleń przygotowujących nauczycieli do e-learningu. Jest autorką ponad 30 artykułów naukowych dotyczących problematyki kształcenia zdalnego.
Grzegorz Zajączkowski
Lider Cyfryzacji w Polsce
Inżynier, programista, animator społeczny oraz koordynator projektów obszaru rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Od 1998 roku zajmuje się zastosowaniami technologii informatycznych w edukacji, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz popularyzacji dziedzictwa kulturowego. W 2001 współautor strategii „ePolska 2001”, oraz wielu strategii regionalnych rozwoju regionalnego w obszarze budowy społeczeństwa informacyjnego oraz e-edukacji. Od 2008 współpracuje z instytucjami rządowymi jako doradca i koordynator projektów (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i inne). Współautor pierwszego systemowego repozytorium otwartych zasobów edukacyjnych dla Polonii „Włącz Polskę”, główny inżynier projektu szkoły wirtualnego dla uczniów migrujących „Otwarta Szkoła”. W latach 2014-2017 data manager programu OECD „PISA Study”. Od 2016 do 2018 roku doradca gabinetu politycznego Ministra Cyfryzacji Anny Streżyńskiej gdzie zajmował się między innymi projektami widok.gov.pl (analizą danych użyteczności systemów rządowych za pomocą systemów wielkich danych) oraz Kronik@ (semantyczne repozytorium zasobów kultury i nauki). Od września 2017 mianowany „Liderem Cyfryzacji” Komisji Europejskiej (Digital Champion for Poland).