EKSPERTYZA SZKOŁA DLA INNOWATORA – STRESZCZENIE
Opublikowano:Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na zlecenie Ministerstwa Rozwoju prowadzi projekt badawczy „Szkoła dla innowatora”. Celem projektu jest dokonanie analizy dotyczącej kształcenia kompetencji proinnowacyjnych w szkołach. Ocena projektu pozwoli stworzyć diagnozę sytuacji oraz zaproponować rekomendacje służące poprawieniu jakości i wydajności polskiego systemu edukacji podstawowej i średniej, w zakresie kształtowania kompetencji proinnowacyjnych u uczniów. W prezentowanym streszczeniu wyjaśniono czym są kompetencje proinnowacyjne, dokonano ich prezentacji, wskazano dwadzieścia kompetencji opracowanych ma podstawie studiów literaturowych oraz wywiadów przeprowadzonych z naukowcami oraz praktykami w zakresie edukacji. W materiale wskazano również zarówno czynniki warunkujące kreatywność, która jest sprzymierzeńcem w kształceniu kompetencji proinnowacyjnych człowieka jak i bariery, które stoją na przeszkodzie w rozwoju tychże. W materiale dokonano analizy systemy kształcenia i doskonalenia nauczycieli oraz wskazano rozwiązania sprzyjające kształtowaniu postaw proinnowacyjnych uczniów. Opracowane na podstawie zebranych materiałów rekomendacje mają stanowić wytyczne umożliwiające zmianę programu i przyczyniać się usprawniania systemu edukacji i zwiększania efektywności kształcenia.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwib-7Oi4fnfAhUMY1AKHaJgD7sQFjAAegQIBxAC&url=https%3A%2F%2Fmpit
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
2017
Poznań
raport ekspercki
polski