Biblioteka Cyfrowa

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATIONraport z badań, książka

ADDRESSING THE EU CYBERSECURITY SKILLS SHORTAGE AND GAP THROUGH HIGHER EDUCATION

Jason R.C. Nurse, Konstantinos Adamos, Athanasios Grammatopoulos, Fabio Di Franco

European Union Agency for Cybersecurity (ENISA)

Nowoczesne technologie wchodzą na rynek w dynamicznym tempie i niewątpliwie pomagają w wielu obszarach działalności zwiększać efektywność pracy i obniżać koszty produkcji. Korzyści wynikające z wdrażania narzędzi cyfrowych uwidoczniły się zwłaszcza w dobie pandemii, okazało się, że umożliwiły funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji w czasie lockdownu. Sytuacja pandemiczna ujawniła jak istotny ...

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Educationraport z badań, książka

Reviewing Computational Thinking in Compulsory Education

Panagiotis Kampylis, Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Valentina Dagienė, Patricia Wastiau, Katja Engelhardt, Jeffrey Earp, Milena Anna Horvath, Eglė Jasutė, Chiara Malagoli, Vaida Masiulionytė-Dagienė, Gabrielė Stupurienė

Publications Office of the European Union

Nowoczesne technologie wyznaczają trendy i odpowiadają za dynamicznie zmieniające się potrzeby na rynkach społeczno-gospodarczych. Wraz z rozwojem cyfryzacji pojawiła się paląca potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych, które otwierają użytkownikom nowe możliwości. Edukacja mierzy się z wyzwaniami związanymi z kształceniem w zakresie TIK i dopasowywaniem umiejętności do potrzeb rynku i użytkowników....

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktykimateriały konferencyjne, książka

Siła różnorodności. VII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe Neurodydaktyki

Marek Kaczmarzyk

EduAkcja Sp. z o.o.

Edukacja zazwyczaj kojarzy się z wiekiem szkolnym i wczesnym okresem życia człowieka jednak jak pokazuje współczesna rzeczywistość niemal każdy z nas przez długą część życia jest poddawany procesom kształcenia realizowanym w różnym czasie i w różnych formach. Wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym zmieniło się podejście do kształcenia, które wydłuża się i rozszerza o nowe dziedziny wiedzy. Nowe ro...

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Informationraport z badań

Recovery and resilience plans for education: Agile Collection of Information

Lidija Kralj

European Schoolnet (EUN Partnership AISBL)

System oświaty zmienia się dopasowując metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającego się rynku. Kluczowym celem decydentów jest wspieranie działań na rzecz poprawy jakości kształcenia i rozwoju szkolnictwa na miarę oczekiwań. W publikacji dokonano analizy planów dotyczących reform jakie wdrażają państwa członkowskie w zakresie rozwoju zawodowego, programów nauczania, kształcenia nauczycieli, o...

Jakich kompetencji wymaga rewolucja przemysłowa 4.0?artykuł prasowy, raport ekspercki, referat

Jakich kompetencji wymaga rewolucja przemysłowa 4.0?

Katarzyna Śledziewska , Renata Włoch

Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową

Proces cyfryzacji postępuje dynamicznie i rozszerza się na kolejne obszary gospodarki dlatego niezwykle ważnym elementem rozwoju jest kształcenie i doskonalenie kompetencji przyszłości, które umożliwią aktywny udział człowieka w procesie transformacji cyfrowej i budowaniu przemysłu 4.0. W publikacji dokonano analizy umiejętności, które nabierają szczególnego znaczenia w dobie zmian, zdefiniowano p...

Czym jest STEAM?ulotka informacyjna, infografika

Czym jest STEAM?

Artur Krawczyk, Oktawia Gorzeńska

Projekt Zmiana

System oświaty ewoluuje, dopasowuje metody i narzędzia pracy do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań podejmują tematy dotyczące współczesnej szkoły i zmian jakie w niej zachodzą. Publikowany materiał wyjaśnia czym jest STEAM, narzędzie, które we współczesnym systemie oświaty umożliwia zdobywanie wiedzy i umiejętności w atrakcyjny d...

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłościraport z badań

Monitoring źródeł spoza UE w zakresie kompetencji dla przemysłu przyszłości

Paweł Strojny, Michał Lewandowski, Piotr Kryjom

Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości

Niniejszy raport jest kolejną publikacją dotyczącą monitoringu źródeł międzynarodowych w zakresie kompetencji przyszłości. Materiał opracowany przez Platformę Przemysłu Przyszłości pokazuje kierunki zmian jakie zachodzą na rynkach pracy w krajach leżących poza wspólnotą UE. W raporcie dokonano analizy tendencji zmian jakie zachodzą na rynkach pracy, wskazano grupy zawodów, które dotykać będą nadch...

Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Cyberprzestrzeń: wyprawa do wnętrza netu.poradnik

Uczniowskie Laboratoria Informatyczne. Cyberprzestrzeń: wyprawa do wnętrza netu.

Krzysztof Głomb, Anna Michniuk, Artur Krawczyk, Jan Bielaszka, Roman Dwulit, Grzegorz Foltak, Maria Kaliszan-Kaźmierczak, Marcin Mechla, Konrad Mleczko, Łukasz Mroziński, Zbigniew Nowak, Anna Skiendziel

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu

Nowoczesne technologie są współcześnie nieodłącznym elementem codzienności a wraz z rozwojem cywilizacyjnym zmieniają się potrzeby w zakresie kompetencji priorytetowych współcześnie. Dziś w dobie ekspansji cyfrowej umiejętności cyfrowe stały się umiejętnościami kluczowymi, które umożliwiają aktywne uczestnictwo człowieka w życiu społeczno-gospodarczym. Publikowany poradnik dydaktyczny dla nauczyci...

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemiiprezentacja

Wnioski dla pracy szkół płynące z badań oświatowych realizowanych podczas pandemii

Beata Kossakowska, Elżbieta Tołwińska-Królikowska

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

Edukacja jest ważnym elementem życia każdego człowieka. Dziś w dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych zarówno placówki oświatowe jak i osoby z nimi związane – dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i rodzice mierzą się z wieloma wyzwaniami. Poziom kompetencji ludzi często odbiega niosą zmiany. Problem związany z pojawieniem się pandemii COVID-19 pokazał z jak dużymi deficytami w...

STEAM w klasie. Jak to zrobić?ulotka informacyjna, infografika

STEAM w klasie. Jak to zrobić?

Artur Krawczyk, Oktawia Gorzeńska

Projekt Zmiana

Edukacja jest stałym i ważnym elementem życia każdego człowieka a rozważania na jej temat podejmują zarówno praktycy jak i laicy w dziedzinie. Autorzy „Projektu Zmiana” w ramach cyklicznych spotkań poruszają tematy związane z systemem oświaty, współczesną szkołą i problematyką powiązaną z dydaktyką. W publikowanych podcastach zainteresowani mogą znaleźć zarówno ciekawe informacje dotyczące edukacj...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja