Biblioteka Cyfrowa

Generation Z's Teachers and their  Digital Skillsartykuł naukowy

Generation Z's Teachers and their Digital Skills

Francisco José Fernández-Cruz, María José Fernández Díaz

Grupo Comunicar

Rozwój w dziedzinie nowoczesnych technologii wymusił na człowieku konieczność dostosowania się do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych. Sytuacja ta sprawiła, że współczesna edukacja stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Musi dostosować narzędzia i metody kształcenia do oczekiwań społeczeństwa. Panaceum miały być reformy szkolne, które przygotować miały placówki oświatowe na szeroko idące...

A concept paper on digitisation, employability and inclusiveness, the role of Europedokument Komisji Europejskiej

A concept paper on digitisation, employability and inclusiveness, the role of Europe

The Publications Office of the European Union

Rewolucja cyfrowa otwiera nowe możliwości, narzędzia technologii ułatwiają pracę, poprawiają jakość produkcji, skracają czas wykonania powierzonych zadań, ograniczają wysiłek fizyczny i eliminują wiele zagrożeń, z którymi człowiek może mieć do czynienia w miejscu pracy. Rozwój technologii niesie szanse dla rozwoju gospodarki i społeczeństwa ale wraz ekspansja technologii w coraz szersze obszary ży...

Influences on purposeful implementation of ICT into the classroom: An exploratory study of K-12 teachersartykuł naukowy

Influences on purposeful implementation of ICT into the classroom: An exploratory study of K-12 teachers

Royce L. Willis, David Lynch, Paul Fradale, Tony Yeigh

Springer US

Nowoczesne technologie są obecne w codziennym życiu współczesnego człowieka. Wspomagają i wspierają wiele podejmowanych przez niego działań. Są obecne wszędzie tam, gdzie człowiek podejmuje aktywność. Uprzyjemniają czas wolny, ułatwiają kontakty międzyludzkie, pozwalają na załatwienie wieku spraw bez wychodzenia z domu. Rewolucja cyfrowa nie ominęła szkoły. Nauczyciele coraz częściej muszą włączać...

Using the Technology of Today, in the Classroom Todayopis dobrej praktyki

Using the Technology of Today, in the Classroom Today

Eric Klopfer, Scot Osterweil, Jennifer Groff, Jason Haas

The Education Arcade Massachusetts Institute of Technology

Współczesny nauczyciel stoi przez ogromnym wyzwaniem. W dobie postępu technologicznego musi dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb ucznia funkcjonującego w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Zadanie to jest niezwykle trudne ponieważ nauczyciele zazwyczaj sami muszą zdobywać na bieżąco kompetencje zakresie TIK. W publikacji podjęto rozważania dotyczące możliwości jakie gry, symulacje i t...

Electronic Aggression among Adolescents: An Old House with a New Facade (or Even a Number of Houses)rozdział w monografii

Electronic Aggression among Adolescents: An Old House with a New Facade (or Even a Number of Houses)

Jacek Pyżalski

IGI Global

Nowoczesne technologie komunikacyjne wykorzystywane są dziś powszechnie do wielu celów i w wielu obszarach działalności człowieka. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego w zasięgu ręki czy komputera podłączonego do sieci. Fakt, że technologie współtworzą środowisko życia człowieka jest niezaprzeczalny. Internet jest dziś narzędziem codziennego użytku i korzystają z niego...

Interaktywne tablice w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnejopis dobrej praktyki

Interaktywne tablice w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Justyna Puchyrska

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie

Nowoczesne narzędzia technologii cyfrowych są dziś coraz częściej narzędziami dydaktycznymi wykorzystywanymi na co dzień w edukacji. Współczesna szkoła wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości i dopasowuje poziom sprzętu i umiejętności kadry pedagogicznej do wymagań, jakie ekspansja cyfrowych technologii przed nią postawiła. Jak wskazują wyniki prowadzonych sukcesywn...

Digital piracy among adolescents - scale and conditionsrozdział w monografii

Digital piracy among adolescents - scale and conditions

Łukasz Tomczyk

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Katedra Pedagogiki Społecznej i Andragogiki

Żyjemy w świecie nowoczesnych technologii, które otwierają wiele możliwości. Łatwy dostęp do informacji, bywa często źródłem pokusy sięgnięcia po zasoby internetowe pochodzące z nielegalnych źródeł. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na problem , zdiagnozowanie skali zjawiska i wskazanie mechanizmów determinujących piractwo cyfrowe wśród młodych ludzi w Polsce. Z prowadzonych w okresie od styczni...

Młodzież a cyfrowe kompetencje operacyjne – na podstawie modelu dostępu do nowych mediów Jana van Dijkaartykuł naukowy

Młodzież a cyfrowe kompetencje operacyjne – na podstawie modelu dostępu do nowych mediów Jana van Dijka

Justyna Jasiewicz, Małgorzata Kisilowska, Anna Jupowicz-Ginalska, Alicja Waszkiewicz-Raviv

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Wykorzystanie technologii w codziennym życiu stało się umiejętnością kluczową. Postęp w dziedzinie  technologii cyfrowych przyspiesza i obejmuje coraz szersze obszary aktywności człowieka. Dziś już chyba nikt nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego czy komputera podłączonego do sieci. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak rzeczywiście kształtują się kompetencje użytkowników...

Wsparcie dla polityki państwa w obszarze wzrostu kompetencji cyfrowych społeczeństwaraport z badań

Wsparcie dla polityki państwa w obszarze wzrostu kompetencji cyfrowych społeczeństwa

Katarzyna Dębkowska, Alicja Gudanowska, Anna Kononiuk, Julia Siderska

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - Państwowy Instytut Badawczy

Żyjemy w świecie ciągłych zmian. Postęp technologiczny jest jednym z czynników determinujących taki stan. Narzędzia nowoczesnych technologii ułatwiają wykonywanie wielu czynności, wspomagają pracę, naukę, przynoszą rozrywkę. Posługiwanie się nimi wymaga umiejętności, które człowiek nabywa sukcesywnie wraz z wprowadzaniem nowoczesnych technologii na rynek. Tematyka kompetencji kluczowych we współcz...

Graficzny interfejs użytkownika w internetowych platformach edukacyjnych dla seniorówreferat

Graficzny interfejs użytkownika w internetowych platformach edukacyjnych dla seniorów

Łukasz Tomczyk

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych

Rozwój cyfrowy wymusza konieczność opanowania umiejętności umożliwiających sprawne poruszanie się w świecie nowoczesnych technologii. Brak tych umiejętności ogranicza aktywność i utrudnia codzienne funkcjonowanie. Problematyka kompetencji kluczowych we współczesnym świecie jest jednym z niezwykle ważnych tematów społecznych. Możliwości edukacyjne w zakresie kształcenia, podnoszenia i doskonalenia ...

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja